Podsumowanie 2016 roku

W minionym roku przeczytałam 52 książki! 52! Naprawdę aż byłam w szoku! Ostatnią skończyłam wczoraj, rzutem na taśmę. Co prawda na początku tego roku kliknęłam „weź udział” na fejsbookowej stronie wydarzenia, ale nie nastawiałam się na 100% realizację. Bo przecież, jakie znaczenie ma ilość? Cieszę się, że przeczytałam tyle cudownych książek. Chociaż jak wiadomo nie obyło się również bez tych nieco gorszych.

Na blogu w ciągu całego roku pojawiły się 24 recenzje, dlatego przygotowałam dla Was pełną listę, gdybyście chcieli zobaczyć co tak naprawdę czytałam :) (tytuły, które doczekały się recenzji zamieniłam w link, wystarczy kliknąć). 


2. Remigiusz Mróz – „Przewieszenie”
5. Marek Edelman – „I była miłość w getcie”
7. Marek Edelman – „Bóg śpi”
8. Edward Rutherfurd – „Nowy Jork”
10. Remigiusz Mróz – „Parabellum. Prędkość ucieczki”
11. Stanisław Dygat – „Karnawał”
16. Tadeusz Borowski – „Opowiadania wybrane”
18. Donna Tartt – „Szczygieł”
19. Magdalena Witkiewicz – „Cześć, co słychać?”
26. Joseph Conrad – „Tajfun”
27. Stanisław Ignacy Witkiewicz – „Wybór dramatów”
30. Remigiusz Mróz – „W cieniu prawa”
33. Willian Shakespeare – „Romeo i Julia”
34. Remigiusz Mróz – „Turkusowe szale”
35. John le Carre – „Bardzo poszukiwany człowiek”
38. Tove Jansson – „Małe trolle i duża powódź”
39. Tove Jansson – „Kometa nad Doliną Muminków”
40. Zbigniew Domino – „Syberiada polska”
41. Tove Jansson – „W Dolinie Muminków”
43. Ryszard Koziołek – „Dobrze się myśli literaturą”
47. Nermin Bezmen – „Imperium miłości” Tom 1
50. Nermin Bezmen – „Imperium miłości” Tom 2
51. Jakub Małecki – „Ślady”
52. „Kawiarenka przy ulicy Wiśniowej” – (wydanie zbiorowe)




(To tylko część, którą mam materialnie. Kilka książek leży u brata, wiele leży na bibliotecznej półce)


To był zdecydowanie rok Remigiusza Mroza – 8 książek! Było też sporo klasyki, bo jakżeby inaczej. Było tylko 19 książek autorów zagranicznych – zdecydowanie pozostaję wierna swoim przyzwyczajeniom. Był powrót do Doliny Muminków. Były też nowe miłości i zawody, o których miałam Wam też dzisiaj napisać ale stworzenie listy z najlepszymi książkami tego roku jednak zdecydowanie mnie przerosło. Dlatego najprawdopodobniej pojawi się za kilka dni.

Na koniec dziękuję wszystkim tym, którzy czasem tutaj zaglądają. Zaglądajcie nadal i odzywajcie się :) Życzę Wam wspaniałego roku! Czytajcie cudowne, mądre książki i spełniajcie swoje marzenia!

Komentarze