Katarzyna Michalak – Seria Kwiatowa („Ogród Kamili”, „Zacisze Gosi”, „Przystań Julii”)

Od dłuższego czasu bardzo rzadko sięgam po „literaturę kobiecą”. Nieustannie spotyka mnie rozczarowanie za rozczarowaniem i do każdej książki mam mnóstwo ale. Ostatnio jednak, co zaskakujące dla mnie samej, naszła mnie ochota na typowo babską historię. 
Sięgnęłam po „Ogród Kamili” zupełnie nieświadoma, że jest to pierwsza część Serii Kwiatowej. Efekt? Przeczytałam wszystkie trzy. 

Seria Kwiatowa Katarzyny Michalak to opowieść o przyjaźni, miłości, marzeniach i o tym jak życie przygotowuje dla nas ogromne niespodzianki. Główną bohaterką wszystkich trzech części jest Kamila, a w kolejnych tomach („Zacisze Gosi”, „Przystań Julii”) miejsce na własną historię dostają również bohaterki poznane już przez nas w „Ogrodzie Kamili”. 

Kamila Nowodworska rok temu ukończyła licencjat, jednak nadal pozostaje na utrzymaniu ciotki, Łucji Jadwisińkiej. Pracodawcy mają zbyt wygórowane wymagania, a także nie raz dziewczynie brakuje odwagi i wiary w siebie, by wyjść poza swój bezpieczny pokój wypełniony książkami i marzeniami o różanych ogrodzie i miłości tego jedynego. Jedynego, który z dnia na dzień zniknął z jej życia 8 lat temu, zostawiając ją zupełnie samą z bólem, który trwa do dzisiaj. 

Nagle życie Kamili zmienia się diametralnie. Dostaje pracę w nowo powstałej firmie deweloperskiej i przenosi się do Warszawy. Ma zająć się remontem willi Sasanki w Milanówku – przygotować wszystko tak, by spodobało się klientce – młodej romantyczce. Wszystko zdaje się układać zbyt pięknie, by mogło być prawdziwe, albo by mogło być przypadkiem. Kiedy Nowodworska wraz ze swoim nowym szefem Łukaszem ogląda dom i przylegający do niego różany ogród ma wrażenie jakby los z niej zakpił – dokładnie tak to sobie wyobrażała. O tym marzyła. A teraz ma oddać temu miejscu swoje serce, by w końcu zamieszkał tam ktoś inny. 

Łukasz, prezes Farmiki (lecz nie jej właściciel), również ma podobne odczucia jak Kamila. Nie do końca rozumie co dziewczyna robi w „jego” firmie. Czuje się trochę jak... aktor teatru lalkowego, który nie do końca wie jak przedstawienie ma przebiegać. Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej, gdy do głosu zaczynają dochodzić uczucia wszystkich.

A kim są tytułowe postacie z dwóch kolejnych tomów? Gosia jest sąsiadką Kamili. Kobieta nie jest w stanie przezwyciężyć swojej traumy, swoich lęków i jedynym miejscem, do którego wychodzi z domu jest ogród przy sąsiedniej willi. Z kolei Julia to żona znanego biznesmena, właściciela jednej ze stacji telewizyjnych. Mąż kupuję drugą z willi sąsiadujących z Sasanką, by ostatecznie kobieta zamieszkała... tam sama. 

Bohaterom powieści Katarzyny Michalak nie brak własnych kłopotów, z którymi próbują się mierzyć już od dłuższego czasu. Mimo to los zrzuca na nich wciąż kolejne i kolejne... Wśród kilku opinii na jakie spojrzałam w czasie czytania niektórzy zarzucali, że ilość problemów i nieszczęść jest wręcz nierealna. Ale ja tak nie uważam. Dużo bardziej prawdopodobne wydaje nam się chyba większa ilość nieszczęść niż przesłodzone szczęście, prawda? 

Serię Kwiatową, po przeczytaniu całości, naprawdę Wam polecam! Bardzo przyjemna lektura o marzeniach, szczęściu, miłości... Lektura wywołująca cały wachlarz emocji. W moim przypadku najpierw była irytacja bohaterką, potem zauroczenie Łukaszem, szeroki uśmiech pojawiający się co jakiś czas, bym w końcu płakała jaka bóbr kończąc drugą część i śmiała się w trakcie trzeciej. 
Jeżeli chcecie się przekonać, co zdarzyło się w przeszłości Kamili, co czeka ją oraz innych bohaterów w przyszłości, oraz by przekonać się, że nie wszyscy bywają tymi, za których ich uważamy, koniecznie sięgnijcie po te powieści!

Czytaliście te albo jakieś inne książki pani Michalak? :)

Komentarze

  1. Posiadam w swoich zbiorach i z czystym sumieniem mogę polecić! Jest naprawdę fantastyczna i jedna z nielicznych autorki, jakie z przyjemnością się czyta. ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się ciekawa letnia lekturka... ale raczej na przyszłe lato, albo na tą jesień.
    Chciałbym cię poinformować, że nominowałam cię do LBA Wszystko tutaj: Zajęcza Nora
    Pozdrawiam Jadwiga z z Zajęczej Nory

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam Michalak ,,W imię miłości", ale tak mnie zmęczyła ta książka swoją fabułą i koszmarnym stylem pisania autorki, że nie wiem, czy mam chęć na jej kolejne dzieła, ale może jednak dam szansę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki Pani Michalak są tak różne, że z powodzeniem możesz sięgnąć po kolejną. Ja od siebie mogę polecić Ci nową trylogię, na razie wyszła tylko pierwsza część "Leśna polana", ale po jej przeczytaniu nie mogę doczekać się kolejnej. Jeśli lubisz literaturę kobiecą to pewnie Ci się spodoba. Ma dużo pozytywnych opinii i ja się do nich dołączam :)

      Usuń
    2. Jakiś czas temu właśnie skończyłam czytać "Leśną polanę" :) Po Świętach prawdopodobnie napiszę recenzję. Zachwycona nie byłam, ale po kontynuację mimo to na pewno sięgnę :)

      Usuń
    3. Mi się podobała i na kontynuację nie mogę się doczekać. Chętnie przeczytam Twoją recenzję :)

      Usuń

Prześlij komentarz